Thursday, December 9, 2010

ana raffali- ketika aku kecil





ketika aku kecil
aku pernah percaya
ramli puteh hidup di dunia hitam putih

purnama sengaja mengekoriku
kemana ku pergi
hujan adalah waktu keluar bermain

tapi bila ku dewasa
sukar untukku percaya apa yang ada didepan mata
bila dia membisikkan aku adalah pilihan hatinya
yang pertama dan terakhir

ketika aku kecil
aku pernah percaya
pada suatu hari putera ku kan tiba

bintang-bintang adalah lampu limpah bila kami menari
angin membawa kelopak sakura turun kebumi

tapi bila ku dewasa
sukar untuk ku terima
cinta didalam tapak tangannya

bila dia menghulurkan ia kepadaku
dengan matanya yang bersinar
dan berair....oo...oo....

ketika aku masih kenal rupa cinta
datang seseorang yang mengubah segala
makin hari makin ku lihat
hatiku makin mengecil
lalu ku simpannya didalam kotak kasut bawah katil

wajarkah aku berdepan dengan sesuatu pilihan
yang tak berani aku putuskan
mana perlu lebih bimbang antara kisah berulang
ataupun dia berundur dan beredar
beredar....

No comments: